lördag 14 januari 2012

God lördag morgon!

Nej, ingen felaktig särskrivning, det ska läsas isär.

Solen skiner, himlen är ljust blå och jag sitter i soffan med en kopp kaffe med massor av skummad mjölk. En rätt så skön morgonvana jag skaffat mig. I bakgrunden står radions P1 på och några som pratar om något jag inte lyssnar på. På övervåningen håller tjejerna till; den stora vid sin dator och den lilla förmodligen kvar under sitt goa täcke i sängen. I arbetsrummet här nere sitter sonen vid stora datorn och i vårt sovrum ligger maken och sover.



Hoppas inte att jag skrämde slag på er med den här bilden. Eller helt förstörde er aptit. Men jag orkar bara inte sminka mig en ledig lördag.

Idag ska det tvättas och städas och handlas mat. I morgon blir det kalas hemma hos oss. Senare i vår blir det antingen fest eller bara (inte så bara!) tjejmiddag. Vi får se. I morgon ska jag träna med sis igen. Det blir en bra helg det här.
            . 

6 kommentarer:

  1. Ska också städa idag. En avlägsen släkting kommer på besök imorgon, vi träffas nästan aldrig. Känns lite nervöst, vet inte riktigt varför, hon är faktiskt snäll, rar och trevlig.

    SvaraRadera
  2. Låter som om någon fyller år! Jag säger GRATTIS för säkerhets skull! :)

    SvaraRadera
  3. Tankar o bilder: Hoppas besöker blir trevligt.

    Fruntimmer: I morgon smäller det! Tack! :)

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att jag är är lite avundsjuk på dina egna morgonsittningar. fast det bara är sambon och jag så får jag inte till känslan som jag tycker det ser ut som du har. När jag piggar på mig ska jag skärpa mig och skaffa en egen rutin. Nummer ett blir att jag ska orka skumma kaffet. Smakar och ser så mycket godare ut.

    SvaraRadera
  5. Suzan: Tack detsamma!

    Lisbeth: Det är en skön stund, och en bra start! Köp en liten batteridriven visp, de är jättebra. Eller, om du har en pressobryggare - värm mjölk och dra pressen upp och ner tills det skummats - jättebra om än lite mer omständigt, men om man ska ha mycket mjölk är det käckt att göra så.

    SvaraRadera