söndag 22 januari 2012

Äh, vet ni vad?

Jag har bestämt mig.

I morgon ringer jag och avbokar min klipptid. Jag vill klippa av mig håret, men inte riktigt än. Är nog inte mentalt mogen för en sådan förändring just nu. Det får räcka med att jag får en förändring om bara tre veckor.

Mitt hår är faktiskt inte så illa ändå. Med tanke på att jag inte lägger någon som helst tid på att stajla det, förutom borsta och krama i lite vårdande kräm. Så ser jag förjävlig ut i luggen ibland, men det får jag ta.

Så. Vad skönt att ha bestämt mig. Att det ska behöva ta så lång tid?! Konstigt.

Nu ska jag brygga oss lite kaffe. Sen hoppas jag att klockan snart blir kvällen så jag får gå och lägga mig och sova.
         .

4 kommentarer:

  1. Är man inte helt och fullt övertygad om något ska man kanske inte göra det.....jag klippte av mig allt för 4 år sedan och nu äntligen har det vuxit ut igen. Det var en förhastad klippning, inte kul.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Nej men hallå Stopp och belägg. Jag går med stavar och någon som är mindre tant än mig finns knappt. är som mitt barnbarn säger värre än henne. Jag tänkte som dig innan jag började använda dom men kan konstatera att det tar mycket mer på kroppen när man tar en promenad med stavar. Varför inte träna andra delar när man ändå går? Klokt beslut med håret. är man inte säker ska man ge sjutton i att klippa det. Tänk att hår betyder lika mycket. jag är likadan. Sista månaden har jag avbokat tre tider. Får se när jag har bestämt mig
    Ha en bra dag imorgon fast det är måndag

    SvaraRadera
  3. Skönt när man beslutat sig!
    Och jag vågar nu gå med stavar även i dagsljus, kanske jag är tant då?

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdal: Förhastade klippningar är de allra värsta. Usch vad tråkigt det är när man fattat fel beslut.

    Lisbeth: Jag vet att jag är dum som tänker så om stavar. Men jag gör det ändå... :)
    Vad gäller håret är jag glad att jag sansade mig.

    Susjos: Nä, du är modig och duktig!

    SvaraRadera