lördag 14 januari 2012

Att misslyckas med det enklaste

Idag skulle det bli fiskpinnar och potatismos till lunch. Sen lunch eftersom vi åt sen frukost. Fiskpinnar och mos går snabbt och det går hem hos barnen och hos mig. Moset, pulvermos *host* är gjort på mestadels mjölk och Smör, vitpeppar och muskotnöt. Helt ok för att vara latmansmat. Till och med maken tyckte det var gott.

Sen har vi fiskpinnarnan då. Jag misslyckades kapitalt. De blev inte tillräckligt varma, några av dem var iskalla och råa - så ofantligt äckligt så ni anar inte. In med dem i ugnen igen vilket gjorde dem mjuka sladdriga och kladdiga.

Vi kommer vara värda extra god middag ikväll! Tyvärr var räkorna slut när maken skulle handla det. Gaaaaaaaaaaaaaaaah. Så nu måste jag komma på vad jag vill ha ikväll.
               .

3 kommentarer:

  1. Vi skall äta ugnsbakad lax med blomkålspuré till... smaskens! Och sallad till det också då såklart! Kanske kan vara något?! =)

    SvaraRadera
  2. woups! Bättre lycka nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Stek dem i stekpannan istället, så blir de knapriga och goda :)
    Och jag hoppas du hittade på nåt smaskigt till kvällen, här har vi ätit älgbiff!

    SvaraRadera