lördag 21 januari 2012

Härmar Fru Venus och Arg Tant, gör den ni också!

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Tio år sen, 2002. Vad gjorde jag då tro? Minns inte, livet var ett kaos med en tvååring och två nio-månaders. Jag höll väl som bäst på att sluta amma dem tror jag. De två små alltså, inte tvååringen.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Det var en fredag och jag längtade som vanligt hem. Bokstaven i på dåvarande jobbets tangentbord hade slutat fungera så blogginläggen blev lite lustiga. Sen höll jag det uppochnerpå och ut rasade en massa smulor och sen fungerade alla bokstäverna finfint igen.


3. Fem snacks du gillar?
Ostbågar, jordnötsringar, popcorn med smält smör, jordnötter, pringles


4. Fem sånger du kan hela texten till?
Bäbävitalamm... om du lämnade mig nu... mfl... minns inte.

5. Fem saker du skulle göra om du blev miljonär?
Jag skulle nöja mig med tre miljoner, eller kanske fem, då skulle jag lösa våra lån, köpa en annan bil, beställa ett par trevliga resor.


6. Fem dåliga vanor?
Att skjuta upp saker, förlägga räkningar, missa att läsa info från skolan, ignorera kroppens signaler när den verkligen måste sova, nynnar på fåniga truddilutter - in public.

7. Fem saker du gillar att göra?
Skriva, bestämma själv över min tid, måla, fotografera, dricka kaffe.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
One piece, Uggs, pälsmössa, öronmuffar, top som glider ner och visar ena axeln.

9. Fem favoritleksaker?
Telefonen, iPad, min lilla söta macbook air, min systemkamera.

10. Tio personer jag vill ge den här utmaningen till:
Jag vill att alla tar sig an denna och sen meddelar mig så jag kan gå in och läsa!
     .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar