fredag 27 januari 2012

Är jag blödig, or what?

Jag älskar den första Änglagård. Den kan jag nog se hur många gånger som helst. Bilderna, naturen, karaktärerna! Så himla underbar. Tvåan är också bra, men inte lika bra. Nu i kväll har jag tittat på tredje filmen. Och nja. Kul stundtals och helt klart sevärd eftersom jag ville veta hur det gick för alla. Men lite spretig tycker jag. Och inte ett tillräckligt lyckligt slut för att jag ska vara helt nöjd. Men det gör inget.

Jag grät mer nu. Kanske för att jag var ensam hemma. Kanske för att den faktiskt var sorgligare. Och kanske för att jag är blödigare nu än förr.

Barnen har nog somnat, maken är på någon trevlig tillställning och jag är hemma - glad att jag slapp följa med. Snart ska jag gå och lägga mig. Måste orka upp tidigt i morgon för att få iväg sonen på fotbollsträning. Själv ska jag ... tvätta lite, promenera, kanske träna lite ... kanske skriva lite (på min nya idé!) ... ta det lugnt och njuta av helgen.
        .

2 kommentarer:

  1. Har inte sett 3:an ännu, så det kan bli en film till kvällen för mig.
    Kram

    SvaraRadera