tisdag 10 januari 2012

Jag klär av granen

Sakta men säkert försvinner julen från vårt hus.

Tomtarna, de få, är ihopsamlade och ska ner i sina lådor. Just nu står de på mitt bruna skåp, i väntan på att jag ska gå upp till klädkammaren och hämta lådorna. Det kommer ske vilken vecka som helst. Helst innan helgen. Eller i alla fall senast söndag. Måste!

Granen har ca sju kulor färre än förut. Märks knappt någon skillnad.

Men jag tror på att sakta fasa ut julen. För att jag är så jävla lat och inte orkar ta tag i allt på en och samma gång. Men faktiskt, jag trivs med granen och julstjärnorna, så de får vara kvar lite till.

Nu ska jag snart göra god smoothie till mina barn. Jag lovade dem det som kompensation för den skitäckliga maten jag lagade förut.

Och där pep tvättmaskinen. Tur, jag som just satt och hade det obekvämt i soffan. Hänga tvätt är ju så mycket roligare. Inte.
       .

2 kommentarer:

  1. Bättre att klä av granen än att klä av grannen, som jag råkade läsa det :D

    SvaraRadera