torsdag 11 oktober 2012

Bah!

Efter att hungern fått mig ur sängen har jag blivit sittande vid köksbordet.

Jag har läst Åsas bok Sonjas hemlighet. Den går nästan inte att lägga ifrån sig. Den är bättre än Sonjas sista vilja tycker jag.

Nu måste jag skriva lite. Och sen måste jag ut. Vi har sol och nästan overkligt blå himmel idag. Helt ljuvligt.

Men skriva var det ju. Jag skulle ju komma upp i 60 000 ord idag. Sextiotusen. (Smakar bra!) Men för att komma dit krävs att jag skriver också. Jag som bara vill veta hur det ska gå för Susanne, Kicki och Fredrik, Julie och alla de andra. Jag tror jag vet vad som är hemligheten, men det kan jag ju inte yppa förstås. Nej, bort med alla tankar på Åsas bok nu och koncentrera mig på min egen. Så. Fokusera Agneta. *klappar till mig mentalt på kinderna likt taggade idrottspersoner*
   .

3 kommentarer: