fredag 19 oktober 2012

Freeeedag!

Tjoho!

Idag ska jag packa inför tjejhelgen, och så ska jag skriva. Jag har varit förutseende och plockat fram det jag ska ha med mig. En del av det i alla fall. Jag borde plocka fram allt, nu, för att se om något måste tvättas. Men ... jag gör det sen. Nej, jag gör det nu. Så fort jag skrivit klart det här inlägget.

Helgen är i år endast en natt borta, brukar vara två, men det gör inget! Det kommer bli minst lika roligt ändå, det blir det alltid. Mycket skratt. (Herregud, när träffade jag vänner och skrattade senast? Inte så där artigt ha ha ha åt någons skämt, utan ett riktigt HAHAHAHAHA för att något är riktigt roligt.)

Elva tanter tjejer i vår bästa ålder! Aktivitet på dagen, förfest, middag, mellanfest, kanske dans (?) - ser ut som stillsam vuxendans men jag menar lägga-värsta-sulan-på-parketten-dans!, dansa-så-svetten-rinner-dans, dansa-som-om-det-var-det-sista-man-gjorde-dans, jag-är-taktlös-och-tondöv-men-gillar-att-dansa-dans. Ja ni fattar. Röra sig fult i takt (?) till musik. Det är min cup of dans.

Men nu ska jag fortsätta plocka fram det jag ska ha med mig. Framförhållning är också min cup of things. Eller inte.
.

6 kommentarer:

  1. Underbart med tjejhelg. Det lever man länge på.

    SvaraRadera
  2. ha så kul nu, och dansa på borden!!

    SvaraRadera
  3. Låter som det blir en galet rolig helg! Att släppa loss och dansa kan vara det bästa som finns!

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt det låter!! Fantastiskt kul!!! Hoppas ni får riktigt roligt och att du får massor med inspiration till ditt skrivande. Kanske du hittar en karaktär att använda till ditt manus...jag har märkt att jag får mina karaktärer mer levande om jag stjäl lite av mina bekantas karaktärsdrag och tillskriver mina bok-karaktärer dessa. Det brukar funka riktigt bra!

    SvaraRadera
  5. Petra: Visst gör man!

    Trollpackan: Det ska jag försöka göra!

    Andra: Det blir nog en sådan helg!

    SvaraRadera
  6. Anne: Jag försöker akta mig för att blanda in mina vänner i mina karaktärer ... men en och annan ytlig bekant har jag lånat en del av! :)

    SvaraRadera