söndag 28 oktober 2012

Kall vintersöndag

Jättekallt ute, men soligt.

Idag blir det middag hos mamma och pappa, och så blir det en promenad av något slag, eller kanske storhandling. Får se. Borde både ut och röra på mig och åka och handla. Jag vet vilket jag helst vill göra.

Vid femtiden får maken hit folk, för att ha ett möte inför ett möte, eller hur det nu var. Då ska jag antingen ut och gå, åka och handla, eller så stannar jag hemma och stänger in mig i mitt skrivarrum.

Jag vill fortsätta skriva idag, men jag har svårt att få till idéer. Det står helt still och kommer inga som helst förslag, jag har heller ingen fantasi - jag som aldrig har problem med livlig fantasi annars! Konstigt.

Får dricka en kopp kaffe och se om någon dimma kanske skingras. Kanske det är lite choklad som behövs också?
 .

2 kommentarer:

  1. Kan du inte norpa och ideér från andra böcker och sen omarbeta dom lite så det passar din bok bättre?

    SvaraRadera
  2. Venus: Jo, det borde jag väl kunna. Känns lite som fusk men vad annars ska jag göra? Jag klarar det uppenbarligen inte själv :/

    SvaraRadera