måndag 22 oktober 2012

Ergonomiskt tangentbord

Jag lovade ju att visa bild på det ergonomiska tangentbordet som jag testade några dagar för ett tag sen. Det var lite speciellt, minst sagt. Väldigt skönt för handlederna och axlarna, men om det är värt 3500:- vet jag inte ... jag önskar att jag haft möjlighet att testa det under en längre tid, men det var en person som väntade på att få det, och han hade inflammation i axeln så jag sa okejdå, jag klarar väl mig utan ditt tangentbord. Dåda.
Nu har jag inte besvär med handleder eller axlar, men kan nog komma att få det om jag inte är rädd om mig. Jag ska testa ett delat tangentbord, det blir ungefär som det här på bilden, men att man istället vinklar armarna snett framåt (inåt, mot varandra). Det är nog skönare än att som nu vinkla händerna i en konstig vinkel när man skriver. Inte bra det här med datorer! Sliter på kroppen. Men sluta skriva kan jag inte. In fact ska jag skriva precis just nu. Eller strax.

.

1 kommentar: