lördag 27 oktober 2012

Sköna, stilla lördag

Det blev riktig sovmorgon i morse!

Jag vaknade vid sjutiden, drack vatten, var på toa och gick tillbaka och la mig. Och somnade om till halv nio då klockan ringde (tur att jag ställde den!) - sonen skulle upp och iväg på träning.

Lilltjejen, som sovit i makens säng och jag låg kvar och drog oss en stund, drog upp rullgardinerna och kikade ut på Bosse (hennes kanin) som bor på altanen utanför vårt sovrum. Till slut gick vi upp för att äta frukost. Och jag behövde kaffe.

Jag har tömt diskmaskinen, städat undan frukosten, kört igång en omgång tvätt, vikt undan lite tvätt ... Nu hamnade jag i soffan. Jag ska ta reda på vad jag vill göra idag. Eller ja, jag vet vad jag vill göra, men jag har en del måsten också.

Skriva, måla, städa, röja, plantera om krukväxter, vattna, dammsuga, styrketräna.

Jag har noll lust idag. Vet inte om det är trötthet efter gårdagens megashopping som drabbat mig eller om det är en ny omgång pms. Noll lust. Nedstämd. Rastlös. Otålig. Stel i axlarna. Skrivabok-ångest.

Jag får göra en att-göra-lista.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar