torsdag 8 oktober 2009

Härliga höstruskiga torsdagkväll


Oj vad det har regnat! Vi bor ju så vi kan se långt åt flera håll och då kan vi se hur regnet nästan kommer invällande! Häftigt! Både jag och mina barn gillar när det är oväder! Och kommer det dessutom blixt och åska då jublar vi! Alla utom modiga sonen, som inte alls är så modig när det åskar! Plutten... men han har blivit bättre! (Det går ju inte att vara rädd när systrarna inte är det)

Nu ska jag samla in barnaskaran och se till att de lägger sig. Sen ska jag njuta av ensamheten, stillheten och tystnaden... Maken är i Malmö som vanligt, men jag börjar gilla att vara själv. Har jag bara ett av barnen i sängen bredvid mig så är jag inte ensam, och inte mörkrädd. Inte så värst i alla fall...

Jag har kört två maskiner, varav en är hängd och en ska hängas (alt. glömmas bort) och så har jag fixat mat. Snart får jag min belöning: Chilla i soffan!

1 kommentar: