lördag 10 oktober 2009

Några timmar senare ...


Eh, hej. *svag*

Vilken natt. Usch.

Vinet måste ha varit gammalt, som jag drack igår. Jag grämde mig så när jag gick och la mig för jag började må illa, och allt jag tänkte på var det svinäckliga viner som jag fick bytt ut, till förmodligen ett likadant. Jag skulle gått på magkänslan och bett att få ett helt annat - drickbart vin! Även om vinet är billigt en fredagkväll så får det väl finnas gränser?! Jag begär inte ett finvin för 39:- glaset, även om det inte hade gjort ont! Och det här i går var inte bara äckligt, utan nästan helt odrickbart, och ändå balar jag i mig!? Hur dum får man vara, tänker jag så här i efterhand.

Och mycket riktigt, jag hann knappt lägga mig förrän det var dags att förflytta mig till badrummet längst bort i huset... Fy vad jag mådde dåligt! Och ja, jag ska bespara både er och mig detaljer men ja, det var ingen tvekan om vad det var som kom upp.

Låter nog som en lam ursäkt, för visst var jag onykter igår! Men fyra och ett halvt glas vin, i kombination med mat och dessutom MacDonalds på bussen, det brukar jag klara. Om det nu inte var andra aspekter som spelade in... det vet jag inte men min gissning är på det glaset som smakade faan. Övriga glas var ok! Det var ett som var dåligt, och jag ångrar och undrar i mitt stilla sinne, varför lät jag ingen annan smaka?! Jag hade kunnat jämföra med deras vin!?

Jaja, jag lär mig förhoppningsvis av just detta misstag, för må illa är det absolut värsta som kan hända! Näst efter dödliga sjukdomar och spindlar. Eller om det kanske rent av kommer på andra plats?

8 kommentarer:

  1. Hahaha, lite bakis idag kanske?
    Men att må illa kommer garanterat före spindlar på listan. Att må illa är ju frunktansvärt ångestframkallande.. Hoppas du repar dig snart!

    SvaraRadera
  2. Nja spindlar kommer nog först. Eller det där du sa om sjukdomar. Nåväl, du är uppe i alla fall. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  3. Nipe och Singelmamman; Jo bakis får man nog säga, men jag håller i skrivande stund på att få i mig ett par mackor och en kopp kaffe. Alltid något!

    SvaraRadera
  4. Se upp med McDonalds också, de har glutamat i allt och ibland skriker kroppen bara NEEEEJ av glutamat. Kombinationen med dåligt vin, dessutom... ULP!

    Krya på dig!! :-}

    SvaraRadera
  5. Det låter inte speciellt kul...du skulle absolut ha klagat på det INNAN du drack upp det.

    SvaraRadera
  6. Magnus; jag gjorde det och fick ett nytt glas som var aningens bättre. Jag tänkte då i min enfald att jaha, det kanske ska smaka så?! Gaaah! Inte trodde jag att de kunde ge mig dåligt vin igen liksom. Dumt dumt. Men nej, det kommer aldrig att ske igen. Och skulle jag få dåligt vin igen kommer jag låta bli att dricka det om de vägrar ge mitt nytt och så köper jag något annat.
    Nu vet jag att vin inte ska smaka dåligt, även om det är ett "sämre" vin.

    SvaraRadera
  7. Du Agneta, lite illa o skylla på vinet.. Ja o Tobbe känner oss prima idag ;) så de va nog inte vinet möjligen vinsinnet:)
    Micke han som oxå drack rött

    SvaraRadera
  8. Micke; vad ska jag annars skylla på? Erkänna att jag har dåligt vinsinne?! Aldrig! =)

    SvaraRadera