lördag 10 oktober 2009

Sovit i kapp mig lite grann


Tre pannkakor till lunch (värdelös mat om än gott) och sen lite sömn på det. Nu börjar det ordna upp sig och det finns hopp om livet igen. Sminket från igår är kvar i ansiktet och jag har pyjamaströjan på mig. Man kan inte vara nyponros jämt.

Jag klurar nu på om jag ska gå ut och gå en sväng men barnen har kompisar här och maken är ute och cyklar, känns inte ok att lämna huset då. Men jag kan gå ut i trädgården en liten stund och få frisk luft och skrämma grannarna (ja, inte syrran då för hon mår inte heller hallon idag).

Sen ska jag ta mig en dusch eller ett bad med någon av mina uppiggande badbomber. Sen efter det går jag på spriten igen! Nej, jag skojar. För helvete! Men jag ska kanske tillåta mig att äta lite godis. Eller inte...


Jaha, godmorgon då!

2 kommentarer:

  1. ÅÅh, GODIS, jag är så sugen och försöker tänka på nåt annat för att inte springa ut och handla. Och så kom jag till den här bloggen....och där finns det oxå godis...suck :)

    Anyway, ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Annika; jag borde inte äta godis heller, hade tänkt sluta... slutade i söndags faktiskt. Och har hållt mig hela veckan, men nu börjar jag vackla... det är synd om mig idag.. (självförvållat)

    SvaraRadera