söndag 11 oktober 2009

Så var den över

Helgen är slut. Nu återstår bara kvällsmat och sen bädda klart sängen. Nya lakan! Alltid något! Eller ja, inte nya, men rena.

Jag har sett till att barnen har städat sina rum och de var ganska duktiga, de fick varsin dammtrasa och fick i uppdrag att damma golvlisterna, skrivborden och bokhyllorna. Det gick väl sådär. Men jag är glad att de gjorde något i alla fall! Och det utan att knorra.

I veckan ska jag få dem att damma nere också! Om de turas om och dammar lister och fönsterbänkar, och dammsuger så kommer jag att få ett hyfsat städat hem! Snart kan de säkert lära sig att laga mat och handla också! Och tvätta och stryka! Ljuva tanke!

Jag har tränat idag! Tungt och segt men väldigt skönt efteråt! Jag har fått det till en bra vana att ge mig ut två gånger i veckan! Men det säger jag inte högt för då kommer minsann förkylningarna att komma och inta min kropp och sen avlösa varandra och jag kommer inte kunna träna på länge länge. Så ssscchhssscchh!

Nu ska jag ta mig lite kvällsmat och sen kolla på Agenda och vad min kompis Thomas Bodström sysslar med. Dubbla löner vill jag också ha! Gud vad det skulle passa mig!

5 kommentarer:

  1. Grrr, jag blir så förbannad när makthavarna skor sig!

    SvaraRadera
  2. Vill också ha dubbel lön!! Skulle passa mig alldeles utmärkt!

    Kul att de har börjat att hjälpa till hemma, det behöver de ju kunna till senare iallafall.
    Duktig du var som var ut och sparng!

    SvaraRadera
  3. ja du var riktigt tyst om dina två träningsdagar , för jag hade precis börjat stavgå...och vips !!
    NU LIGGER MAN HÄR ...

    SvaraRadera
  4. Är också helt med på dubbel lön till mig. Och alla coola medbloggare! Samt en liten armé med städare. :-)

    Vad bra att du lär dem! Lycka till på kursen idag!

    SvaraRadera
  5. Kompis? Be honom i så fall om lite pengar. Vad har man annars vänner till.

    SvaraRadera