söndag 25 september 2011

En annan slags förändring

Jag måste klippa mig. Håret har växt som ogräs och ser lite ut därefter. Och jag har kommit på att jag nog inte är en långhårig typ av person. Visst, jag kan drömma om långa gyllene lockar att slänga med i slow motion, som ska blänka och skina och blända hela världen med sin skönhet ... I verkligheten blir det skitjobbigt att tvätta, det tar en evighet att torka och sen alla sjutusen förrymda hårstrån som varje dag återfinns precis överallt. "Har man tjockt hår tappar man många hårstrån" kvittar min frisör käckt.

Jag har för mycket hår helt enkelt. Och med tanke på hur mycket jag ogillar att tvätta det... Nä. jag ska nog ha en lite kortare frisyr. Hellre lägga lite tid på att frisera det (ta i lite mousse eller så) än att få kramp i armarna när det ska schamponeras. (Och när jag har kortare hår som kräver mer friseringstid svär jag över det och vill ha långt hår Som Bara Behöver Tvättas Och Sättas Upp i En Tofs. Bara behöver tvättas? Bara?

Och förresten, hur ofta är det man rör huvudet i slow motion, egentligen?
      .

1 kommentar:

  1. Syndromet stämmer i många olika situationer: Gräset är alltid grönare på andra sidan.

    SvaraRadera