lördag 10 september 2011

Mammahjärtat ät lugnat!

Ringde och pratade med barnen precis. De satt i husvangen och åt mackor och drack oboy (yngstas favoritdrink). Sonen har inte längre ont i örat men det kändes som att någon satt och höll för hans öra berättade han. (Han tycker nog att det är lite spännande att kanske ha öroninflammation, så länge han inte har ont för då vill han inte vara med som den av manligt kön han är)

Skönt! Jag kan slappna av lite. Och jag var noga med att berätta för sonen att jag älskar honom! (Vilket nog inte är lika viktigt för honom att höra som för mig att säga)

Och precis i detta nu ringde maken och berättade att de är i Ljungskile och ska äta. Han är hemma om lite drygt en timme. Och jag sitter med fulfulfriss och natt-tröjan och är i stort behov av en dusch. Och så ska jag hinna äta lunch också. Stressad är bara förnamnet. Men jag har pratat med mina barn! De har det bra, de är glada och de mår bra! (Sonen är förkyld, men han överlever det)

Ikväll är det maken och jag och bara vi i torpet. Sista kvällen. Som det var i början, för femton år sen. Han och jag själva; rödvin, yatzy och massor av tända ljus.
     .

1 kommentar: