fredag 2 september 2011

Fredag... fredag...

Vad länge sen det var vardag, känns det som! Skönt. Min syster och jag och alla barnen har umgåtts, ätit pizza och druckit cola. Och försett barnen med fredagsmys. Nu har hon och hennes killar gått hem till sig och mina barn håller - självmant - på att gå och lägga sig! Självmant! De är nog trötta, de också.

Jag ska snart gå och lägga mig jag med.

Tre tavlor blev sålda. Inte så många, jag trodde att fler skulle gå faktiskt. Men det har varit dåligt med folk, hela sommaren faktiskt. En kvinna jag känner som ställde ut tidigare i somras, under högsäsong, fick inte sålt något alls. Jag får se om jag ställer ut där nästa sommar. Det är lite off. Tror jag ska försöka få hänga i kommunen. Då kanske vänner och bekanta vill komma och titta.

Fast hur kul tycker folk att det är att titta på tavlor och foton, egentligen? Jag funderar på att ha en vernissage hemma. Bjuda hem vänner på bubbel, vin och lite tilltugg. Och så kan folk titta på fotona om de vill. Vill de inte får de stirra i antingen taket eller golvet, för på varje vägg hänger nu minst en canvastavla. (Jag gillar att ha fått hem dem igen. Jag gillar dem och de förgyller mitt hem)

Nu ska jag gå och lägga mig innan jag börjar gråta av trötthet.

Läste ni tidigare att jag fått beröm idag? Om ni missat det ska jag berätta igen. Jag (och min kollega, hon som började samtidigt som jag) har tagit flest samtal av alla och chefen kom och sa "JÄVLIGT bra jobbat!" *hoppar och skuttar av stolthet och glädje*

Nä, jag är inte särskilt bortskämd med beröm. Och jag blir galet glad!!!



2 kommentarer:

  1. Du är värd allt beröm såklart! :)

    Konstigt det där med att sälja, kanske sommaren blir lite fel årstid, nu på hösten tror jag att fler tänker på hur de har det inomhus och vill förändra lite. På sommaren är man ju mest intresserad av utomhusprylar (iaf jag). Hoppas du får sälja mer, du har fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  2. hemmavernissage är nog inte dumt! då kan folk kika på i lugn och ro bäst de vill :)

    SvaraRadera