lördag 24 september 2011

Med facit i hand

Att åka till Liseberg en lönehelg är ingen bra idé. Det är tredje sista helgen de har öppet nu och det borde vara färre antal människor.... men nejdå.

Hade jag tänkt till hade jag kommit på att det är lön och lön betyder alltid mycket mer folk ute på stan och mer folk betyder trängsel och köer och det där är inte min grej alls.

Jag känner att jag inte har åkt färdigt idag. Har inte fått åka lika mycket som tidigare år. Nästa år ska vi boka in sista söndaden de har öppet, då brukar det vara rätt tomt. Jag vill kunna gå mellan attraktionerna och slippa köer! Max stå tio minuter, helst inga minuter alls. Förrförra året var det så, då fick vi sitta kvar i Flumeride och slapp gå ur! Tror vi åkte fyra eller fem gånger på raken! Perfekt!

Nu är det läggdags.

Maken skulle egentligen gått upp kl 02.00 för att åka till flyget och hämta sin pappa och hans fru, men planet är försenat fyra timmar så han behöver inte gå upp förrän kl 06.00. Skönt för oss (maken, jag kan ju somna om) men mindre kul för svärfar och hans fru. Men de är ju pensionärer och kan sova ikapp hela nästa vecka ju!

Nu ska den här icke-pensionerade tanten gå och lägga sig. Det är way beyond sovdags!
           .

4 kommentarer:

  1. Läste nån stans att det varit i princip tomt på gröna Lund nu i helgen. God morgon!

    SvaraRadera
  2. Venus: Då vet jag var de var istället!

    SvaraRadera
  3. Jag hörde av en Lisebergs-anställd att tisdagar är den dag i veckan då de har minst antal besökare. Detta oavsett säsong tydligen. Men nu har väl parken inte öppet på tisdagar längre...?

    SvaraRadera
  4. Catarina: Nu är det nog bara lö-sö som de har öppet.

    SvaraRadera