torsdag 22 september 2011

Så mycket kul, så lite tid

Och så lite ork.

Messade maken att han skulle komma hem för jag var pigg! Men nu inser jag att jag är fasenimig inte pigg längre. Men så har det gått nästan en timme också. Och då hinner tant bli trött.

I morgon är det ÄNTLIGEN fredag! och jag inser att jag lever endast för fredagar. Måste. Göra. Något.

Ett deltidsjobb vill jag ha, har jag kommit på. Jobba tre dagar i veckan och ägna två åt kreativa saker. Skriva, måla kort, tillverka saker och kanske sälja, i liten skala.

Varför finns det inga företag som vill ha en kontorsråtta administratör tre dagar i veckan?! Jag skulle kunna göra vilket skitgöra som helst, nästan, om jag bara slapp jobba heltid.

Tänk att få vara hemma lite mer! Ägna sig lite åt hem och hushåll och mycket åt sådant som berikar mitt liv! Åh! Åh! Åh!

Tills dess får jag glädja mig åt att det är fredag en dag i veckan!
        .

2 kommentarer:

  1. Men åh! Så jobbigt att verkligen vilja och inte kunna gå ner i tid. Håller tummarna för att du hittar någon lösning. *kramen*

    SvaraRadera
  2. Visst svänger det fort från pigghet till trötthet :-)
    Ha en underbar fredag.
    Kramar

    SvaraRadera