måndag 5 september 2011

Hej *vinkar trött från soffan*

Herreminje vilken tröttdag. Ett tag på eftermiddagen hade jag svårt att hålla ögonen öppna. På allvar! Jag var så fruktansvärt trött och sömnig. Och det trots sjuochenhalv timmas sömn i natt. Fast natten till igår blev inge vidare sovit. För varmt. För mjuk säng. För sovsäck. Jag hatar sova i sovsäck. Men att bädda för en natt! No. Eller yes. Hell yes. Nästa helg, när vi ska ner till torpet igen är det jag som tar med mig underlakan och mitt täcke och kudde hemifrån - smart! En säng orkar jag faktiskt bädda för en natt. I alla fall när det bara är ett underlakan.

Helgen ja. Vi ska ner en kortis igen, maken och jag och tömma det sista. Eh. Det där "det sista" tenderar att bli så himla mycket mer än man först kan ana och tro.

Dessutom måste vi möblera om lite i farfars hus för att få plats med våra saker. Våra saker består av en soffa, en fåtölj, två matbord och en jääääädra massa småsaker. Och eventuellt, om vi orkar och vill, en stor möbel som jag inte vet vad de kallas (byrå/sekretär/chiffonje - som stavas hur?)

Eh.... för trekvart sen kollade jag lite mail... och nu hittade jag detta inlägg, ofärdigt. Det får anses vara färdigskrivet nu. Jag måste sova.
       .

2 kommentarer:

  1. hej där längesen , undrar om du kanske kan hjälpa mig , mina vänner kan inte lämna kommentarer på min blogg , hur gör man , vad är det för en inställning jag missat ,
    kram Pillan

    SvaraRadera