onsdag 21 september 2011

Ta mig ett bad?

Jag är så infernaliskt trött och sömnig att jag faktiskt vill gå och lägga mig redan nu. Men jag har tvätt att ta hand om. *gutturalt läte* Och ett golv som egentligen bara måste tvättas, men det dör nog inte av att vara skitigt en dag till. Fläckarna lär ju inte försvinna av sig själva, om man säger så! *nickar överdrivet menande*

I stället funderar jag på att ta ett varmt och skönt bad. Men jag hatar att frysa efteråt... När jag ligger där i vattnet vill jag liksom bara transformeras över till sängen när jag har badat klart. Utan att behöva duscha, torka, smörja in mig... men det funkar ju inte riktigt så.

En snabb dusch då? Bli av med eländet (ja, jag hatar att duscha och tvätta håret) och sen sätta mig i soffan med badrock och kanske måla naglarna? Som sen blir fula under natten...

Fan. Och nu piper maskinen. Tvätten är ren. Och blöt.

NÄ, rycka upp sig lite kanske?

            .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar