söndag 25 september 2011

Jag skriver alltså finns jag

Idag skriver jag. Just nu är det blogginlägg, men nyss var det på Min Bok. Det går framåt. Mest bakåt. Jag har börjat om. Igen.

Det kommer aldrig bli en bok om jag inte slutar att börja om hela tiden.

Novellsamling föreslog någon. Jag föreslår "Boken med enbart hundra olika inledningar". Kan kanske vara en ny och fräsch idé? I vårt stressade samhälle finns säkert en och annan som inte hinner läsa annat än början på en bok. Eller? Nej?
     .

4 kommentarer:

  1. JO! Varför inte. Kan någon skriva en bok om hur hon inte blir utgiven, och få den utgiven och bli en hit, så kan du skriva "hundra olika sätt att börja samma bok" på. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Singelmamman: Tack! Om min bok inte blir klar så får det bli Hundra olika sätt att...

    Nillas: Eller hur!

    SvaraRadera