onsdag 14 september 2011

Jag har redan dåligt samvete

I morgon ska jag vara hemma. Jag har dessutom börjat få lite hosta nu. Torr hosta, som ger blodsmak i halsen. Tack för den. Tack så himla mycket.

Trots att jag känner mig helrisig och mår skit så får jag dåligt samvete över att jag ska vara hemma i morgon. I stället för att gå till jobbet och späka mig. Till ingen nytta och ingen annans större glädje.

Jag måste ta hand om mig nu och bli frisk!

Men jag har också ett jobb att sköta. Som jag helst ska sköta jävligt bra. Bättre än alla andra helst.

Gah.
      .

3 kommentarer:

  1. usch, det låter inte bra, varken med förkylning och hosta eller dåligt samvete!! Men jag förstår vad du menar... får också galet dåligt samvete om jag inte går till jobbet om jag inte är febrig och riktigt dålig... men vi har pratat om det där på jobbet och det är ju faktiskt bättre att se till att bli frisk än att vara på kontoret och smitta ner de andra också... det blir ju ingen glad av liksom... så du tar och kryar på dig imorgon, mycket honungsvatten med citron och ingefära och sömn brukar funka! krya på dig!!! kram

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt att vara mänsklig.
    Krya på dig!!!!

    SvaraRadera
  3. Nu ringer det klockar Vad är vi har här ett riktigt stora A beteende. Ska du hålla fram till jul är det nog bäst att du skriver ner det till att litet a. Kom ihåg att det är andra än du som far illa om du sliter ut dig. Då talar jag inte om arbetsgivaren utan..........
    Krya på nu
    Kram

    SvaraRadera