onsdag 1 juni 2011

Äntligen!


Ett glas Stoneleigh Sauvignon Blanc och långhelg. Sämre kan man ha det!

Visserligen ska jag jobba på fredag men det känns helt ok. Berätta inte för någon men jag tycker det är skitkul rent ut sagt att jobba! Nyhetens behag förmodligen. Att jobba ger mig energi! Trots att jag är trött och sömnig nästan hela tiden så är jag ändå full (nåja) av energi och en slags glädje som jag inte känt förut. Mitt förra jobb sög mer energi ur mig än vad jag egentligen hade. Det är nog därför som jag så ofta hade huvudvärk förr.

Huvudvärk har jag knappt haft alls de senaste fyra veckorna - trots att allt varit nytt och väldigt intensivt. Det har nog - eller med största säkerhet snarare, hjälpt till att jag gått och lagt mig vid 22.00 varje kväll, men också att allt har varit så positivt och roligt. Hoppas den känslan kommer att sitta i.

Just idag har jag väl inte haft min bästa dag. Min handledare verkade stressad och inte riktigt koncentrerad på mig och mina alla tusen frågor, och då kände jag mig lite obekväm och jobbig... Men det var nog tillfälligt. Jag tänker inte ta åt mig eller bli sur utan utgår från att hon bara var stressad eller tillfälligt disträ. Hur som helst är det inte mitt fel att hon är min handledare. På fredag är hon ledig och jag ska sköta hennes register helt själv! Det ska bli kul, spännande och utmanande. Dessutom ska jag börja svara i telefon och det gör mig sketanervös. Jag HATAR känslan av att inte veta ett skvatt om vad den andra personen pratar om.

Jaja. Nog om det. Nu ska jag ägna mig åt att sippa på mitt goda, svala vita vin! Skål på er och trevlig Kristi himmelsfri dag (som min yngsta trodde att det hette)

Ps. Bild på väskan kommer snart... så fort jag klippt bort plomberingen. Ds.
    .

5 kommentarer:

  1. Höjer mitt glas och skålar tillbaka! :)

    SvaraRadera
  2. Finns en del lyckliga människor som älskar sitt arbete. Skullr oxå vilja att jag kunde säga så om det jobbet jag hade innan men vårdyrket är alldeles för tungt och jobbigt. Det sliter mer än det ger en energi... Fira du idag och ha det så gött!

    SvaraRadera
  3. Skål tibax :-) Här gäller Laroche Riesling, mums! Håller med dig vad gäller kungen. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Skål på dig också! Fast jag har bara ett glas öl.
    PS. Jag kanske också ska jobba en liten stund på fredag men det talar jag inte högt om ;D DS

    SvaraRadera