tisdag 21 juni 2011

Idag är jag kass, men det är ok

Jag orkar inte laga middag. Jag orkar inte tvätta. Jag orkar inte vattna mina växter (men det måste jag göra annars dör de). Jag orkar inte gosa med Bosse (sötaste kaninen) (tvingar yngsta att göra det i stället, men det är ok eftersom det är hennes kanin). Orkar inte duscha (vilket jag kommer ångra i morgon bitti). Jag orkar inte göra någonting idag. Men jag tycker det är ok. Någon gång ibland får man ha en sådan kväll. Jag känner att jag behöver det.

Så inget dåligt samvete för att jag är kass. I morgon är en ny och förhoppningsvis bättre dag.
    .

3 kommentarer:

  1. Det är ok att ha sådana kvällar Agneta. Själv har jag känning av magkatarr och väldigt ömma tänder efter dagens "behandling" hos tandhygienist.

    SvaraRadera
  2. Låter inget vidare. Men tyvärr är vissa dagar sådana och det är bara att gilla läget. Hoppas imorgon är en annan dag... :)

    SvaraRadera
  3. Du är inte kass. I så fall är jag det också och då är vi två. Det kallas prioritering och nu under sommaren måste vi väl ändå få sänka kraven
    Sov gott

    SvaraRadera