söndag 5 juni 2011

Nästan lördag idag igen

Vad härligt att vakna upp en söndag och inse att det nästan är lördag, idag igen! Idag får vi hem lilltjejen som varit på scoutläger. Är på scoutläger. Utan solkräm. Måtte hon inte bränt sig, det lilla livet, då är det mitt fel.

Jag sitter här och försöker med telepati få maken att vakna och åka ner och köpa ägg, för jag har ingen lust att göra det. Jag vill fortsätta skrota i mitt nattlinne en stund till. Åka till affären i nattlinne? Why not. Jag lär vara ganska ensam om det där.

Åker jag ner för att köpa ägg måste jag också se till att handla lunchmat - och det är där det falerar. Ägg kan jag köpa, utan problem, och kanske lite juice. Men lunch. Vad kan man äta till lunch? Korv och bröd är det enda som poppar upp i huvudet liksom pizza eller Sibylla.

Nähä, om jag ska ta och hoppa i några kläder istället och tvätta sömnen ur ansiktet, komma mig iväg och sen komma hem och fixa frukost? Jag börjar bli hungrig.
    .

2 kommentarer:

  1. Lunch.. Varje dags ständiga och tråkiga beslut! Vet aldrig vad jag ska äta.. Så det blir ofta gröt.. Ha ha

    SvaraRadera
  2. Lördagar på söndagar och söndagar på måndagar e fint! Njut dagen och hoppas på att du fick något gott att äta!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera