lördag 25 juni 2011

Det är ok att vara vit

Jag har bränt mig på bröstet, och nu grämer jag mig, ångrar mig och förbannar mig själv! Varför i hela jäkla friden smörjde jag inte in mig för? (Heter det förresten smorde? Jag stavar och säger fel alltså?! Fast jag tycker smörjde låter bättre... som varande språkpolis...)

Hur som helst, jag kletade inte in mig med solkräm och varför gjorde jag inte det kan man undra. Jag vet ju att jag är ljus i hyn. Och att jag är känslig mot solen. Och jag vet ju att jag lätt bränner mig. Alltid. Men varför jag glömde det i idag vet jag inte.
Eller jo, jag tror jag vet. Jag har inte lika många hjärnceller kvar idag. Några försvann nog igår kväll... Damn me.
   .

3 kommentarer:

  1. Så det är hos dig solen är. Jag smörjer inte heller.

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan. Och vit är snyggare än röd tycker jag. Och det säger jag av åratals erfarenhet ;)

    Jag tror det heter smorde men själv säger jag smorsla ;)

    SvaraRadera
  3. Massor med fuktkräm och kylbalsam om det krisar. Vet aldrig kanske blir en sån där härlig bränna som jag har sett i tidningar

    SvaraRadera