tisdag 6 december 2011

Ett lite halvdant löfte

Jag ska försöka att sluta skjuta upp saker tills det nästan är försent. Det är för mycket sådana saker som tar min energi och lust just nu och de måste elimineras.

Duscha på kvällen och lägga fram kläder inför morgonen.
Städa upp i köket på kvällen så att jag slipper mötas av stök det första på morgonen.
Vika undan den torra rena tvätten innan jag kör igång en ny maskin.
Ta tag i surdegarna på jobbet innan de blir för sura. Helst innan de blir just surdegar.

Jag måste sluta upp att stoppa huvudet i sanden och tro att bara för att jag låssas om att problem inte finns så finns de inte. De finns. Och de blir bara jobbigare om jag försöker ignorera dem. Som det här att jag faktiskt måste gå upp innan sex varje morgon för att gå till jobbet. Och ha kläder att ta på mig.

Jaja. Nu kom maken hem, nu blir det mat! Äntligen, skriker min mage! Hoppas jag, annars skriker den för något annat.
                              .

2 kommentarer:

  1. Och känner jag igen mig i det där.....precis, varenda en detalj och det där med att lämna köket och så kommer man dit på morgonen, det är värre än värst, speciellt på den ljusa årstiden när man ser allt kladd och kludd och smetigt....Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det är samma sak med det mesta här hemma också. Samma med julklappshandling och övrigt som ska göras - det blir alltid gjort i sista stunden. Välja kläder till jobb, fest och dylikt - alltid i sista minuten.
    Det kanske är en sjuka som går över hela Sverigelandet?? Vi behöver vaccin!!
    Ha det gott.

    SvaraRadera