söndag 4 december 2011

Fler ord än steg

10541 ord är det totalt på mitt senaste manus. Kanske blir det fler om jag lägger till alla "kapitel" som jag skrivit. Men i nuläget gör jag inte det.

När jag började skriva i eftermiddags kände jag inte för det, det gick långsamt och orden ville inte komma. Att formulera meningar var nästan omöjligt. Jag blev arg och sur. Men jag gav mig inte. Jag hoppade över till nästa kapitel och dra på trissor som jag skrev!

Antal ord skrivna idag är ca 3200! Det är bra för att vara jag. Nu är det väl inte kanske högsta kvalitet på det skrivna, eftersom jag inte låter mig själv redigera för mycket, men sånt får man ta. Nu är det skriva skriva skriva som gäller. Inte just nu nu, för nu ska jag ut och gå så jag får ihop mina steg. Men sen. Eller nästa helg, eller när jag nu får tid och lust att skriva igen. Men fy sjutton vad kul det är när det växer fram lite handling.

Eller ja, handling, i mitt fall är det mest detaljer som jag grottar ner mig i. Men det är roligt det också.
            .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar