lördag 10 november 2012

Älsklingsdagen

Lördag.

Tvingas vakna klockan sju för att få iväg son och make. Eller nej, jag ställde klockan för att väcka maken, som i sin tur väckte sonen och såg till att han kom iväg med sin skjuts till fotbollscup. Maken ska till Uddevalla för konferens/utbildning eller liknande. Han ska hålla något föredrag eller utbildning.

Jag har ätit frukost tillsammans med tjejerna och - för första gången i mitt liv - löst Melodikrysset. Jag kunde nästan alla utom den tredelade frågan Kompositör och den som sjöng (jag trodde det var Jussi, efteråt hörde jag att det var sångerska som efterfrågades.) Jag brukar lyssna på programmet, ifall mamma ringer och behöver hjälp, men aldrig fyllt i själva krysset. Plötsligt händer det.

Om en stund blir det en kopp kaffe till, sen ska tjejerna och jag ner till affären och handla. Godis, lite mat och aloeverajuice.

Men nu: köra igång en omgång tvätt.
.

2 kommentarer: