tisdag 20 november 2012

Fler dumma saker jag gjort


En period i mitt liv jobbade jag som receptionist på ett bemanningsföretag. Ett av alla uppdrag var på ett dataföretag på Hisingen i Göteborg. Där blev jag inte så väl mottagen av den andra receptionisten. Jag råkade komma lite för sent på grund av att jag körde fel vid Helveteshålet (Tingstadstunneln). Sen var det något hos mig som hon uppenbarligen inte gillade heller. Aldrig varit med om någon otrevligare och surare person. Den dagen var hemsk.

Hur som helst. Första samtalet för morgonen och jag ska svara. Jag får hjärnsläpp! Minns inte vad företaget heter som jag är på! Panik!

Jag svarar: Välkommen till ... eh ... (lång panikslagen tystnad) ... eh ... (här känner jag hur den andra sitter och stirrar surt på mig. Kunde hon inte hjälpt mig med att viska företagets namn?! Till slut - efter vad som kändes som en evighet - börjar personen i andra änden av linjen att gapskratta!

"Det var det roligaste jag hört när jag ringt till ett företag!" sa personen, varpå jag började skratta också. Förlösande! Vi satt en lång stund och skrattade och pratade hjärnsläpp! Då blängde den andra ännu surare på mig. Hon hoppades nog på att jag skulle få en utskällning.

Efter det började folk komma ut i receptionen för att hälsa och småprata lite. Med mig, inte den andra!
Jag vill minnas att när dagen var slut (jag skulle bara vara där den enda dagen, tack och lov) sa hon inte ens hejdå till mig utan bara gick!! (Men det gjorde inte så mycket, jag hade haft en trevlig dag tack vare alla andra.)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar