torsdag 29 november 2012

Torsdag och Fifty Shades

Femtio nyanser av honom.
Jag var bara tvungen att läsa klart den. Inte så att jag var besatt och bara inte kunde låta bli den. Nej, snarare att jag ville få lagt undan den. Tror jag. Eller så var jag lite för nyfiken på hur det skulle gå. Jag läste nämligen baksidetexten på tvåan igår och visste vad som skulle hända.

Recension kommer.

Nu ska jag försöka ägna mig åt min egen text. Sen blir det utvecklingssamtal gånger två. Har man tvillingar får man gå på två samtal på raken. Hade jag spritt ut mina barn mer hade jag fått springa på fler samtal. Nu blir det koncentrat. Passar mig.

Det är grått och tråkigt väder. Som sig bör i november. Men snart kommer Advent! Oh härliga ljusmånad! Några av grannarna har tjuvstartat. Jag väljer att inte titta. Antingen det, eller så blir jag tvungen att gå och knacka på och be dem vänta tills på lördag kväll. Då, klockan 18, är det nämligen okej att tända stjärnor och ljusstakar. Inte förr.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar