söndag 6 november 2011

En väldig massa vin senare

Tjo! Vi har druckit en flaska bubbel och tre flaskor vin, och gossarna i sällskapet - de äldre har druckit whiskey. Tjejerna i sällskapet (de som bara var knappt märkbart äldre än tjugo) var nöjda och fina som det var.
Hej huvudvärk i morgon. Eller nej, hej Resorb (måste komma ihåg att ta, måste kommaihhåg)

Så trevligt, så så så trevligt. Och inte alltför krångligt eller jobiigt heller. Städa måste man ju ändå gära någon gång ibland. Ju.

Och laga mat måste ju ändå maken göra en lördagkväll. Nu har vi bestämt (eller jag) att vi ka bjuda hem fler. Det ä trevligt. Inga mysbyxor, lite smink, lite gojs i håret (hej rufsboll- spelar ingen roll vad jag gör eller inte gör, det är pudelfriss no matter what. Bara mer eller mindre busig pudel. Fan. 80-tal all over again.)

Vatten. Jag behöver vatten, och jag måste måste ta en två tresorb. Resorb. Sen sova. SHit vad sömnig jag kommer vara på måndag. (Måndag ja, jag har kommit in i en period när jag inte vill jobba. Följer det med hormomne tro? Jobbigt. Jag har ett av de roligaste jobben hittisl och jag känner att jag vill göra något anant, något nytt.) (Är det en fas?) (Kanske inget att diskutera med mig själv när jag druckit lite för många glas vin?)

3 kommentarer:

  1. Godmorgon, hoppas du tog din resorb :)
    Kul med party men aldrig dagen efter!
    Kram

    SvaraRadera
  2. :-) Det är såna kvällar som trots ev huvudvärk är guld värda! Sov gott.

    SvaraRadera
  3. Anna: I did!

    Singelmamman: Det är de helt klart!

    SvaraRadera