söndag 27 november 2011

Så var det söndagkväll igen

[infoga valfria svordomar]

Det har inte blivit några tolv tusen steg idag. Ett tag tänkte jag traska omkring inne och tog faktisk på mig mina aerobic-skor (nej, jag tränar inte det, men jag kallar fortfarande inne-skorna för aerobicskor. Inser nu att jag kunde kallat dem inneträningsskor direkt och sparat ett par bloggrader, men nej). Skorna åkte dock av efter att jag gått upp och ner för trappan ett tiotal gånger och traskat runt både uppe och nere. Sen insåg jag det dumma i det och tog av mig dem. (Och gick runt lite utan dem). Tills jag helt gav upp och insåg att jag inte kommer lyckas idag. I detta nu står räknaren på 9100-nånting.

Jag är inte lycklig över att det är måndag i morgon. Min armbåge har trilskats med mig idag och det känns inte bra. Faktiskt så vill jag sjukskriva mig en vecka för att varva ner och ta det lugnt. Men då åker jag säkert på någon riktig sjukdom och då blir det svårare att stanna hemma.

Elände.

Och mycket av eländet ligger i att det är söndag kväll och måndag i morgon. Är inte riktigt vän med söndagar och måndag. (Tänker inte bli det heller.)

Vann 75:- på en Trisslott. Tänkte kvittera ut tre nya vinstlotter varav en (minst) ska ge en sisådär 10000:- per månad ett tag framöver. Märk väl att jag nöjer mig med tio och inte gapar efter 25 - man vill ju inte mista hela stycket.

Nu låter det som att det mojnat något ute, det var länge sen det dunsade någonstans och liksom knakade i huset. Men det är så dags nu. Och precis där och nu satte det igång igen. Jo, det blåser ute. Jätterejält.

Får ta och göra mig färdig för sängen istället. Snart är det faktiskt onsdag och då ser man ljuset i tunneln igen. Alltid något.
       .

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får sova gottit iaf!

    SvaraRadera
  2. Igår gick jag 14900 under en promenad. Idag blev det nog inte mycket mer än typ 9000, men det blir nya steg imorgon ;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas förmiddagen slutade bättre när du fått något i magen. Lustigt fast inte lustigt på det viset att du reagerar så starkt på måndagar. Det händer att jag köper triss men för några år sedan fick sonen åka ner till Stockholm och skrapa. Han vann 25.000 i 25 år. Känns som om vår släkt inte kommer att få mer än 25:- i fortsättningen
    Lunka på nu så stegen når målet

    SvaraRadera