måndag 14 november 2011

This blog goes stegräknarblogg

Från och med i morgon börjar vi med stegräknartävling på jobbet. Den pågår till och med den 15 juni. JUNI! Hur ska man orka hålla motivationen uppe så länge? Eller så blir det en livsstil. Hoppas det.

Några på jobbet, i min grupp, är motvilliga och ville inte vara med men vår chef tvingade alla. Det var nog bara jag som tyckte att det var kul på riktigt. Jag går ca 5-6000 steg en normal dag, och då har jag ändå fått tänka lite extra på att just gå, så för mig blir det en utmaning. 12000 steg om dagen ska jag gå. Helvete.

Vi kommer dock få omvandla annan träning till steg vilket är tacknämligt. Synd att inte hushållsarbete kunde omvandlas också. Många steg skulle det bli i så fall.

Så, jag går och lägger mig nu. Eller snart. Ska först göra alla ska bara-saker.
         .

7 kommentarer:

  1. Tvinga kan de väl inte ändå?
    Får ni göra det på arbetstid?

    SvaraRadera
  2. Nilla: Vår chef har lite underliga idéer kring hur man får med sig sin personal och får den där bra gruppkänslan. Tvång!
    Det kommer nog gå sådär...
    Nej, inte på arbetstid. Och ända till juni.

    Jag gillar ju det, men andra är inte lika glada :/

    SvaraRadera
  3. Oj vad du ska gå! Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack Gafflan, det kan jag behöva!

    SvaraRadera
  5. Nr jag har gått med stegräknare så blir jag näst intill manisk så nog kan man få det till en livsstil alltid. Det är kul tycker jag.
    Har dock tappat gnistan lite just nu, men kan bero på allt osm händer runt omkring och jag får väl kanske tillbaka den snart.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är svårare att gå över vintern. I år funderar jag på att köpa gåskor med dubbar.

    SvaraRadera
  7. Och varför får ni inte omvandla hushållsarbete? Det blir en hel del steg av att städa hemmet. Mitt dammsugmunstycke är i alla fall inte så långt så att jag kan sitta i soffan och dammsuga hela huset. Tycker du ska lägga in en protest där.

    SvaraRadera