måndag 7 november 2011

En väldigt gnällig dag

Nu blir det gnäll, sen ska jag bli glad. Men inte pigg.

Vaknade i morse och var stentrött. Sovit dåligt och drömt jobbiga saker, bland annat att några jag var med skulle bli skjutna! Jobbigt att titta på en man som står och siktar på en med pistol. Även om det var i en dröm.

Kaffeincidenten. Suck. Jag missade att det var vatten i kannan och kaffet blev ju därefter också. Odrickbart.  När jag märkte det var jag redan på jobbet och tänkte (snålt) att jag skulle hålla tillgodo med jobbets hemska kaffe. Tänkte att det säkert inte är lika äckligt som jag minns det. Det var det.

Sen var det rent jobbmässiga saker som inte var toppen heller som bidrog till en riktig r*vdag. Vid lunch skulle jag värma min medhavda fiskgryta - som var jättegod! Men, jag värmde den för snålt! Den var knappt fesljummen - på vissa ställen var den kall! Och jag orkade inte gå tillbaka till köket för att värma den igen. Orkade bara inte. Så jag åt och led.

Som om inte allt detta räckte bet jag mig i kinden. Två gånger. Varav ena gången så mycket att det knakade i munnen och jag kände blodsmak. Very not nice.

Eftermiddagen blev något bättre än förmiddagen, men det var nog för att jag faktiskt såg ljuset i tunneln. Slutet på en helvetesdag.

Jag måste få sova i natt. Måste. Inte en dag till med dålig sömn i bagaget, det går bara inte. Och så tycker jag att vi slutar upp med måndagar. Vi inför allmän ledig dag istället. Alla människor (som inte gärna vill jobba måndagar) skulle bli så himla mycket gladare och trevligare!
             .

3 kommentarer:

  1. Jag håller med till fullo. Måndagar är inte mina dagar alls.
    Fick ont i hela kroppen när jag läser om hur du bitit dig i kinden. Jag gör ofta misstaget och det gör så förbannat ont.

    SvaraRadera
  2. Ja du dom där dagarna känns i hela kroppen. Enda sättet är att sova igen det som saknas. det värsta är att ska kroppen och knoppen jävlas så kan det gå så fel. Ju mer jag tänker Nu måste jag sova ju mer strävar sovmekanismen mot. Håller tummarna att du får sova

    SvaraRadera