tisdag 8 november 2011

Om vi skulle ta och skrota måndagar

Även om jag inte var överlycklig i morse när klockan ringde så var jag åtminstone inte gråtfärdig. Förutom när jag körde tandborsten i tandköttet med full kraft, då kom tårarna och livet var skit. Men jag tog mig samman. Sen bryggde jag kaffe och var väldigt noga med att kolla att inget gammalt vatten var kvar i kannan, som igår ...

Kaffet var jättegott och livade upp humöret rejält. På lunchen blev det fiskfärsbiff från Kågebaren i Saluhallen - prisvärt och gott! Efter det blev det en tur till NK. Där är man nästan alltid ensam i butiken vilket passar mig bra. Bara man tydligt talar om för expediterna att man bara vill titta, och helst utan deras tjat. Härom veckan lämnade jag en affär eftersom expediten vägrade lämna mig ifred! Hon följde efter och kommenterade vartenda plagg jag tittade på "åh, den där är sååå fiiin" och "den där är också sååå hiiiimla fiiiin". Då fick jag nog och bara gick. Sur som den bittraste surkärring var jag. De gör klokast i att vänta med att hjälpa mig tills jag ber om hjälp.

En annan bra sak med NK (om man bortser från expediterna) är att när de rear så gör de det rejält. Man kan få riktigt bra plagg till bra priser. Idag fyndade jag en topp från Karen Millen, välsydd och i bra kvalitet. Ska jag ha på lördag när vi ska iväg på fest och sova på hotell. Bild kommer komma på lördag.

Egentligen gillar jag Åhléns bättre. Inga flaschiga expediter (som är uppklädda till tänderna en vanlig vardag, som expediten på Karen Millen häromveckan - axelbandslös festblåsa och festmake-up - vad tar den stackarn på sig när hon verkligen ska vara festligt klädd undrar jag? Skulle aldrig stå ut att behöva vara klädd så till vardags. Och tänk vad hon måste frusit. Det går ju att gå i ytterkläder där utan att svettas allt för mycket.)

Jaha, nähä, det var väl allt om min dag egentligen. Det har varit en lättare och bättre dag än igår. I morgon ska jag träffa en kompis och dricka kaffe efter jobbet, det ska bli himla trevligt! Och på torsdag ska jag kanske gå ut med några från jobbet och dricka ett glas vin. På fredag blir det inte middag som det var tänkt först - det är ändrat till någon annan dag vilket är tur med tanke på att maken och jag ska bort på lördag. Herregud. Det går en hel höst utan en enda aktivitet och så plötsligt rasslar det till med allt möjligt i dagarna tre. På lördag blir det stor fest och sova på hotell. Hotellfrukost. Helgen därefter blir det tjejmiddag - tjoho! Kul att få vara lite social och umgås med människor i riktiga livet! Sen någon gång måste vi gå på bio maken och jag. Mina vip-biljetter går snart ut.
          .

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också Åhléns. NK händer det väl inte så ofta att jag besöker heller för den delen.

    Jag vill också gå på fest och sova på hotell, fast allra helst vill jag nog sova på hotell faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Själv kan jag tänka mig att affärerna kommer hem till mig istället för jag till dem. Bara de trevliga expediterna får komma in. De andra kan vänta utanför tills jag har provat färdigt.

    SvaraRadera
  3. Pankis: Jag längtar!

    Mockapocka: Det hade ju varit det allra bästa! Tänk att få vara hemma och prova i lugn och ro, slippa affärerna och provrummen!

    SvaraRadera