tisdag 15 november 2011

Om det ändå vore ord

12391 steg.

Plus härifrån och till sängen, via badrummet.

I morgon ska jag försöka dra ner på mitt tempo, tänka att jag faktiskt klarar mer än jag tror och försöka se positivt på tillvaron.

Ikväll gick livet nästan under för att jag inte hittar min Filofax. I den har jag inlogguppgifter för att köpa Aloe Vera-juice som jag måste (bara måste!) ha. Tills jag kom på att jag kunde be att få nya inlogg. Det fick jag. I vändande mail. Då ljusnade livet något.

Tur att jag inte har värre bekymmer än så. Men att min arm surrar igen känns inte helt bra förstås. Heltid. Jag är inte gjord för att jobba heltid.
        .

7 kommentarer:

  1. En sak i taget och andas mellan varje moment på jobbet. Sova gott och i morgon är en helt ny dag.
    Ta hand om armen så gott det går.
    Bra jobbat med stegen!! :D
    Natti natt

    SvaraRadera
  2. den där aloe vera juicen som det snackas om, vad är den bra för egentligen? Annat än att vara allmänt nyttig, menar jag... märker man av några positiva effekter av den?

    SvaraRadera
  3. Jag går in och läser dina inlägg ddagligen och känner igen mig mycket i dem.
    :)

    Jag skulle inte kunna leva utan min kalender, och jag vill INTE börja använda min kalender i mobilen inte, nej, jag vill plita ner "att-göra" för hand och ha den i min väska, med mig HELA TIDEN!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Min stegräknare fick flyga iväg rakt ut, jag blev stressad av den när det var dagar som jag omöjligen kunde traska runt så mycket som man ska......
    Och agendan - jaaa, vad vore livet utan den. Jag hade fel månad uppslagen flera dagar och skrev in och skrev in och hur blev det då - en enda röra.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. ja, jag vill också ha min gamla, vanliga, hederliga filofax. Skulle aldrig komma på tanken att använda mobilen istället...då kanske man skulle tappa den också, eller så kanske den går sönder och då kommer man inte åt någonting. Nix, det ska skrivas ner för hand.

    Stegräknare behöver inte jag, jag vet att jag rör på mig tillräckligt;), men du ska ju tydligen vara med i en tävling och då ska man väl kunna visa på att man har gått så många steg som man säger att man har gjort?
    Hmm...skulle bara tycka att det var jobbigt att hålla ordning på den skulle jag tro...lägga bort den titt och tätt osv.

    ja, ska du skriva många ord, som i en bok, så måste du vara disciplinerad. Dottern jobbar heltid, har en bit resväg, och skriver flera timmar varje kväll. Hon hinner t o m träna minst 3 ggr/vecka. Fattar inte hur hon får till det, men det får hon. Disciplinerad, och har gett sig f-n på att hon ska ha ut en bok!
    Jösse. Jag blir trött bara av att tänka på det*skratt*

    SvaraRadera
  6. Å gud så hemskt om jag tappade filofaxen. Där har jag mitt liv Sist jag drullade bort den lovade jag mig själv att det viktigaste skulle jag lägga in in i ett worddokument. Tror du jag gjort det? Nej då Hoppas på att slippa tappa den igen

    SvaraRadera
  7. Katarina: Jag dricker den för min mage. Håller jag upp några dagar får jag ont i magen och allmäntillståndet blir sämre, förmodligen till följd av att magen inte mår bra. Måste ha min Aloe Vera varje morgon!

    Vero: Åh, vad glad jag blir! :)
    Ja, kalender måste skrivas för hand!

    Snäckskals-Agneta: Jag är störd förmodligen men jag älskar att hålla koll på hur många steg jag tar! :)

    Trollpackan: Jag ska ha ihop en bok jag med! Bara ska! (Synd att det tar så lång tid bara...)

    Lisbeth: Det är otroligt irriterande att inte veta var den är!!

    SvaraRadera