onsdag 30 november 2011

Här sitter jag än

Har inte rört mig ur fläcken (eller soffan) sen sist. Men jag har betalat lite räkningar. Och surfat lite. Nu ska jag gå och hänga tvätten som inte maken hängt. Sen hoppas jag att min syster snart kommer och hämtar sin minste guldklimp så maken och jag kan gå ut och promenera. Jag börjar bli trött och längtar efter att få sova! Men innan jag gör det vill jag gå ut och gå ca tre tusen steg och sen måste jag duscha (vill helst inte göra det på morgonen).

Maken har hängt upp ett par stjärnor i kök och vardagsrum, och jag har hittat adventsljusstaken som var borta i söndags! Så nu är det riktig advent hemma hos oss! Äntligen. Men jag förstår inte var jag gjort av ställningarna till de stående stjärnorna. Fattar inte att de kan ha försvunnit! De finns säkert på något käckt ställe, hittas säkerligen lagom till midsommar för att sen försvinna lagom till nästa advent. Hej och hå.

Nu har syster ringt och kommer snart, så strax ut och gå och få lite frisk luft och få lite perspektiv på livet. Han är bra på det, maken min.
        .

3 kommentarer:

  1. Jag har kvar kartongerna till alla mina adventsstakar och stjärnor för då måste jag ställa tillbaka dom på samma ställe år ut och år in, nämligen på vinden, för dom får inte plats någon annanstans. Jag är lat av mig och trycker in saker där det passar för stunden med resultat att jag inte vet vart jag gjort av saker. Sån é jag. :D

    SvaraRadera
  2. Mitt sista adventspiff hängdes upp idag ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Jag knör också in saker lite varstans. Som jag sen inte hittar när jag behöver dem. :/

    Susanne: Det är väl ingen sport att bli klar innan advent heller! :))

    SvaraRadera