tisdag 29 november 2011

Nu har jag mellanlandat i soffan

Är hemma. Fick den inte så väldigt briljanta idén att gå hem från centrum i regnet. Dessutom var det lite grävarbete i området och jag gick fel bland avspärrningarna. Helt plötsligt försvinner hälften av skorna ner i mjuk lera. Najsigt. Naj, inte.

Hem kom jag till slut, med svetten rinnandes - herregud vad varmt, hur tänkte jag när jag tog dunjacka i morse?

Ut ska jag igen, men med helt andra kläder. Ska bli skönt. Men först laga middag (och här följer ett avgrundsvrål).

I morse smet jag ut, eller morse, det var i förmiddags, klockan var tio, och shoppade mig en mascara och på köpet fick man en kajal (som jag snart behöver en ny!) och en liten ögonserum mot svullna ögon (ja tjena, men jag gick inte på den lätte - den följde liksom bara med på köpet). Tillbaka till kontoret och måla mascara på fransarna och våalah! Vrålsnygg direkt. (As if).

Dagen har gått i rasande tempo. Problemen har avlöst varandra idag och till slut sket jag fullständigt i alltihop och stängde av datorn och gick hem. Då dyker nästa problem upp: Vad ska jag laga för mat?
    .

3 kommentarer:

  1. Åhhh..längtar efter vår soffa!

    SvaraRadera
  2. Uj uj uj, sicke dag!
    Hämtmat?

    ;)

    SvaraRadera
  3. Suzan: Soffa är härligt!

    Maud: Nästan. Färdiga köttbullar och mos. Snabbt och enkelt!

    SvaraRadera