onsdag 30 november 2011

Varning för gnäll!

Så du anonyma som kommenterade tidigare idag behöver inte bemöda dig med att läsa!

Det är lite turbulent just nu. Saker och ting är ... inte helt bra. Jag går och funderar och grunnar mest hela tiden och har haft lite bra och energigivande samtal de senaste dagarna. Samtal som nog kommer att följas upp och kanske utvecklas. Mer än så orkar jag inte skriva just nu. Inte heller tänker jag gnälla särskilt mycket, men eftersom någon uppenbarligen tycker att jag gnäller för mycket tänkte jag skrämma bort denna någon - jag vill helst bara ha snälla människor som läser!

Och det har jag! Alla mina läsare är så himla snälla och goa; peppande, medkännande, glada och gulliga. Hurra för er! Det är ni som gör bloggandet!

Just nu sitter jag i soffan och smälter middagen, hamburgare och pommes frites. Himla näringsriktig mat. Men vad gör man inte när det kommer rabattkuponger i tidningen, köp två betala för en! Hurra utbrister en lagamatovillig mamma.

Om maken undrar vad jag gör betalar jag räkningar. Meningen är att jag ska göra det alldeles strax.

Om det inte vore för att vi är barnvakt just nu skulle maken och jag gått ut och promenerat. Tillsammans.  Men så fort den lille gullungen blivit hämtad ska vi gå ut. Jag har tre tusen steg att gå och maken var lite gå-sugen han också. Trevligt att få sällskap.

Men först räkningar och sen kanske man kan hoppas på att maken kan hänga tvätten.

En annan sak som jag bara måste skriva om också (allt för att slippa betala tråkräkningar) är det att min armbåge känns bra igen. Eller bra och bra. Jo, förhållandevis. Den kanske aldrig blir helt bra igen någonsin. Men det onda som jag kände i måndags och som verkligen oroade mig har försvunnit. Och jag hoppas att det är för gott! Det måste ha varit att jag överansträngde armbågen på Bodypump-passet i torsdags och sen stressen (och oron) som orsakade det.

I morgon ska jag låta bli Pump. Det får bli en extra lång promenad istället. Kanske kan gå en runda på stan efter jobbet och kolla på julklappar (jag har hittat ett par fina ljusstakar till mig själv. En sådan som jag hade tills i somras när jag välte den på stegolvet i växthuset). Ska köpa en och ha inne och en som ska stå i växthuset till våren/sommaren.

Nähä. Nu är det dags att betala och sen är nog tvätten redo att hängas och det hoppas jag att maken är också.
     .

3 kommentarer:

  1. Mm...men nu är det ju inte alltid snälla människor som läser bloggar. Det kommer alltid in ett pucko, eller två, lite då och då på mina bloggar. Bara att skita i det. Gillar de inte min blogg så kan de sticka någon annanstans och läsa, så det så;)

    SvaraRadera
  2. Dom där dumma människorna är inte kul och dom ska du inte bry dig om. Vi andra läser och kommenterar och gillar dig för att du är du. SÅ det så!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trollpackan: Jag är förskonad från dumma människor, som tur är!

    Gafflan: Gulle dig! Kram!

    SvaraRadera