söndag 24 januari 2010

Bild-tajm


Nu vet jag inte i vilken ordning bilderna hamnar när detta inlägg publiceras - det ser rörigt ut på min skärm, men jag ska försöka förklara så gott det går.

Den ena bilden, den som jag ser längst upp i vänstra hörnet är en ska stämningsbild. Kraftigt beskuren i högerkant och ni kan själva gissa varför. I samma bild, längst till vänster skymtar min papperssamlare i vit (vad nu materialet heter, metall av något slag)

Nästa bild föreställer mitt lilla köksfönster, med ett blomsterarrangemang. Ja, jag har en övervintrande (död) hyacint i krukan längst till vänster. Och nej, den ska inte stå där länge till men jag ser den inte längre. Och när jag inte ser den kommer jag inte ihåg att slänga den. Och gå och slänga den just i detta nu? Ja, det är en idé. Men nej. Det är ingen sport.

Nästa, och sista, bild föreställer min torkypappershållare i vit (också detta ett metallmaterial jag inte minns namnet på). Emalj, kan det nog vara. Eller det är emalj. Tror jag. Det är i varje fall inte vit hårdplast! Och den är inte köpt för 49:- på ica. Jo, om min man läser här är den det.













The End. Eller To be continued.

7 kommentarer:

  1. Ååååh...jag hade också min diskho framför ett fönster en gång i tiden och jag bara älskade det!
    Känndes så fritt på nått vis, när man stod där och donade, vilket man ofta gjorde! Lyllos dig!!!
    Snygg ja mycket snygg torkyhållare!! Min i vit plast har jag pimpat till genom att klistra på en svart krummelur!
    Undrar just hur ofta våra män läser våran blogg? Säkert mer och oftare än dom säger!!? E´dé bra, eller?

    SvaraRadera
  2. Jag har också diskbänk under ett fönster och så hade jag två utblommade, torkade hyaciner i ett annat fönster...dom fick slängas i går. Hade vi inte haft gäster igår hade dom stått kvar än.
    Snygg torky :)

    SvaraRadera
  3. Jag har fönster över arbetsbänken i köket. Det är trevligt men vem som helst kan ju förstå att det är lite distraherande (från arbetet) att hela tiden hålla koll på vilka som går och cyklar förbi på gatan.
    Inte mitt fel iallafall.

    SvaraRadera
  4. Mina dagar: Det är jättehärligt att kunna stå där och se ut över nejden! Att diska är ganska trevligt i mitt kök.

    Gafflan: Jag borde också ha gäster.

    Nilla: Ja det förstår jag. Och nej, det är inte ditt fel!

    SvaraRadera
  5. haloj underbar marimekko unnikko gardinen.... ska erkänna att jag i fredags slängde mmina sista julblommor och jag hade inte heller sett att amaryllisen/arna hade passerat bäst före datum..för ett ex antal dagar sedan....

    SvaraRadera
  6. Slänga amaryllisarna bara för att de inte bär blommor? Nä jag ska göra som min mamma, låta de vara och så blommar de i december igen. Med trippla gånger blommor. Säkert. (men det är bättre än att hålla på att slänga och få helt tomt i fönstret)

    SvaraRadera
  7. En Marimekko-gardin. Jo, man tackar!
    =) Själv har jag ingen, noll, tomt i fönstret.

    SvaraRadera