torsdag 21 januari 2010

Snart så..!

Det första barnen sa när de kom hem idag var: "Vi åt köttfärssås och spaghetti i bamba idag" Det var precis det vi skulle laga till middag idag ju! Det fick bli köttbullar och mos i stället. Enklare för mig, och snabbare eftersom det var så gott som helfabrikat alltihop. Förutom morötterna, de var äkta. I morgon blir det tacos i stället! Det är godare och mysigare! Då är även maken hemma (och fixar tacofärsen) och så blir det ett glas vin!

*smygäter skumtomtar*


7 kommentarer:

  1. Får ni inte veta vad som serveras på bamba i förväg?

    SvaraRadera
  2. Mita: Matlistan publiceras i vår lokaltidning, men det glömmer ju jag att kolla förstås.

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmmmmmm, jag vill också ha skumtomtar!

    SvaraRadera
  4. Jag har heller ingen koll på vad dom små äter på dan (fast jag har en matsedel), ibland blir det samma :)

    Åh, vad du inspirerar mig! Nu vill jag rota fram ett vin i skåpet... Änna sugen.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Nilla: Jag önskar att jag hade gett dig min påse istf att proppa i mig den själv.

    M.: Det händer ofta att det blir samma hemma hos oss.
    Kul att kunna inspirera! Jag har tur, fick ett fint vin när jag fyllde år. Finns "risk" för att vi tar den flarran i morgon!

    SvaraRadera
  6. Haha, du slår alla världsrekord, hihi

    SvaraRadera
  7. Mita: Vad för världsrekord? ...är det bra eller är det dåligt..?
    ; )

    SvaraRadera