tisdag 12 januari 2010

Vänjer man sig vid tickandet?

Nu får det vara nog med gnällinlägg! Men. En sista grej. Jag lovar, det är sista för idag.

Jag har länge varit på jakt efter en klocka att ha på väggen i köket. Min lilla tjej har tjatat för hon kan inte lära sig digital klocka. Och jag har själv känt att jag vill ha en på väggen. Har redan sett ut platsen...

Idag hittade jag äntligen en klocka som jag tyckte om! Billig var den också. Me like billigt. Fast inte för billigt för då blir det oftast bara skit... Man får, för det mesta, vad man betalar för...

Idag har jag tydligen betalat för en klocka som tickar. Och är det något jag inte gillar - förutom folk som lyssnar på snorhög musik på bussen - så är det tickande klockor. Jag vill ha klockan men jag vill inte höra ljudet. Vänjer man sig? Eller ska jag lämna tillbak eländet i morgon och fortsätta leta? Risken är då att jag får ge en väldigt massa hundralappar för att hitta en som inte låter, och tycker jag att det är värt det?

Jag får sova på saken. Såvida jag inte hör tickandet in till sovrummet, för då lär klockfan åka ut på altanen.

Åh, nu kom jag på en till grej, en hatgrej. Men jag orkar inte med mer gnäll nu. Nu ska jag gå och lägga mig.

Plocka fram kläder inför i morgon och se om väskan är packad? Det kan ni fetglömma. Här ska sovas. Gnällig som .... Äh. ... Jag ska nog se till att jag har koll på vad jag ska ha för kläder i morgon, kanske även lägga fram dem. Och så ska jag se till att mobilen kommer med. Något mer..? Nej, jag tror att det var allt! *lite duktig ändå*

ThankGodThisDayIsOver.

5 kommentarer:

  1. Ska också hoppa i säng. Ser fram emot en ny dag. Eller nej. Ser fram emot att sova. Bara det.

    SvaraRadera
  2. Nej. Du vänjer dig inte. Min erfarenhet av människor som ogillar klocktick är att dom aldrig kan vänja sig. Dom blir skvattgalna. Och hör dom inte tickandet så ligger dom och lyssnar efter det tills dom hör det och blir galna.

    (Själv tycker jag att det är ganska trevligt, liksom rogivande med det där monotona ljudet)

    Sov så gott!

    SvaraRadera
  3. Jaha då! Visst vänjer man sig!
    Om en vecka hör du den inte längre! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. ja fy för tickande ljud man kan bliiiii gaaaalen.. hoppas du slapp höra den i sovrummet!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar tickande klockor. Jag har en i köket och jag vänjer mig, fast tvärtom.
    Jag vill ha det tickande ljudet fast jag liksom inte hör det.

    När klockan stannat märker jag det snabbt.

    Ge klockan en chans till ;)

    SvaraRadera