lördag 23 januari 2010

Måste ha en förändring


Mellanmål bestående av: Rostat bröd, varm o'boy och en Ipren. Treon är tydligen slut, eller åtminstone spårlöst borta. Och min huvudvärk tilltar i styrka, med oroväckande fart. Inte bra.

Jag kan ju inte ha det så här! Stressa så mycket på vardagarna för att sen mer eller mindre få lördagen förstörd pga huvudvärk. Lördagen som är favoritdagen på veckan! Och vem tackar mig? Ingen.

Och lönespecen är en klen tröst. Väldigt klen. Men jag trivs på mitt jobb så det är inte bara att byta heller. Om det nu fanns så mycket att byta till.

Men ett är säkert, ingen mer förstörd lördag för mig! Och då är jag nog tvungen att förändra min situation. Men hur? Att hinna med mitt jobb måste jag. Jag hoppas att det är för att det varit exceptionellt mycket just den här veckan och att nästa blir bättre. Och på fredag ska jag låta bli vinet och se till att lägga mig i tid. I tid! Hör jag det? Och förstår jag det?

Blir det inte bättre, och jobbet känns för stressigt, ja då får jag nog hitta på något annat. Skriva den där boken tillexempel. Vilken bok? Jag har ju inte ens ett uppslag! Herregud. Snacka går ju. Men att få ur tummen? Näpp.


5 kommentarer:

  1. Din huvudvärk är bara din kropps sätt att säga att du ska stanna hemma och skriva på dagarna. Du får börja med att göra tid för skrivandet förstår du. Sen kommer romanen rinnande.

    SvaraRadera
  2. Du
    Måste
    Göra
    Något
    Åt
    Din
    Spända
    Nacke.

    /Kvinna, som arbetar med friskvård och som haft långvariga problem med nacke och rygg innan hon fick hjälp av massage och kiropraktik, har TALAT. Ännu en gång. ;-)

    PS! Hon bryr sig också. Verkligen!

    SvaraRadera
  3. Jag är så trött att jag stupar, men vill bara tjonga iväg 5 ord till dig innan jag däckar:

    Ta en sak i taget.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nilla: Jag vet! Varför är det så svårt då? Jag vill ju... men kan inte...

    Gladan: Vad göra? Stretcha?

    M.: En sak i taget...? Hur då?! ; )

    SvaraRadera
  5. S&S: massage o kiropraktik! Gå till en massör som tar i rejält! Om det lindrar, men inte tar bort problemet, gå till kiropraktor, som ser till att ryggraden kommer i balans.

    Skulle det inte hjälpa: akupunktur och laser. Laser är inte bara för skönhet, det läker inflammationer på djupet.

    När du blir bättre: individuellt anpassad träning för din nacke med hjälp av en DUKTIG sjukgymnast, en som verkligen har vettiga idéer och engagerar sig. :-)

    Det hjälper faktiskt. Kan vara jobbigt i början, men ge dig inte!! Jag tror att en 3-4 behandlingar på dig skulle förändra en hel del till det bättre. :-) <3

    SvaraRadera