torsdag 21 januari 2010

Min omtänksamme son

Kan hända att jag skrev om detta igår? *glömsk* Orkar inte kolla efter. *lat*

Igår hjälpte sonen mig att skära korv, och jag hade förmanat honom att vara försiktig ("mamma tål inte blod, du får inte skära dig!")

Vad gör sonen? Jag hinner inte mer än förmana så har han skurit sig! Och jag kämpar mot paniken och illamåendet och gelén i knäna. Först vill han inte erkänna att han skurit sig, och sen vill han inte visa fingret "mamma, jag vill inte att du ska se blodet, du gillar ju inte det" Gullunge!

Nu var det inget stort eller djupt sår och efter lite tvätta händerna och ett plåster var det bra. Sved lite, men det gick över.

5 kommentarer:

  1. Vilken gullig grabb som tänker på sin mamma :)

    SvaraRadera
  2. Man kan ju SE att fingret redan är av....vet va du pratar om!! Speciellt när det gäller barnan!!!
    Tulle grabben!!<3 //A

    SvaraRadera
  3. Tur att han har alla fingrar kvar. Det är ju lite jobbigt annars när man gör korvgryta just... (läs inte detta förresten, Stort o smått, du gillar ju inte blod...:-)

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Han kan vara såå gullig den killen!

    Brunett: Visst är det jobbigt... Hu!

    Singel: Lite läskigt med fingrar i grytan ja...

    Eva: : )

    SvaraRadera