fredag 22 januari 2010

Fredagskänslan som kom av sig

Jag borde stannat hemma idag. En kollega som har haft magsjuka tidigare i veckan kom tillbaka till jobbet idag. Och jag behandlar honom som den pestsmitta han är (idag). Inte så att han märker det förstås...

När det gäller magsjuka är jag sjukligt nojjig och tvättar händerna och spritar dem så ofta jag kan. Och nu kom jag på att jag varit uppe och hämtat posten... hur många dörrhandtag och knappsatser har jag inte vidrört? *ilar till tvål och vatten, och handsprit*

4 kommentarer:

  1. Gör likadant själv! Magsjuka är absolut det värsta som finns.
    Försök att inte tänka så mycket på det så kanske fredagskänslan kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  2. Själv är jag inte alls känslig, har inte spritat mina eller mina tonåringars händer en enda gång den här vintern. Räknar inte med att bli magsjuk eller få svininfluensan heller. Bara för att jag inte vill ha den...

    SvaraRadera
  3. Jag har inte spritat mig en enda gång.
    Fast då är jag ju förkyld också.
    Fast det beror nog på vanliga luftburna bacillusker.

    Jag vägrar få svininfluensan. Jag bara vägrar!

    P.S Samma gäller kräksjukor av alla det slag!

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Det är verkligen det värsta... usch.

    SIngelmamman: Jag räknar inte heller med att få vare sig det ena eller det andra. Men jag spritar händerna efter jag tvättat dem, bara för att vi har sprit stående (på jobbet alltså) och för att jag är lite nojjig.

    Ulrika: Jag vägrar också. Tokvägrar!

    SvaraRadera