onsdag 20 januari 2010

Hjärnsläpp

Alzheimers light.

Det jag skulle skriva i förra inlägget var ju att jag hade lagat god mat! Jag tvingade barnen att hjälpa till, för att få lite tillsammanstid med dem och det var riktigt trevligt och de gillade det också!

Korvstroganoff blev det och det blev jättegott! Makaroner ville barnen ha, jag ville helst ha quinoa men eftersom det var tre mot en (och jag gav med mig) så fick det bli makaroner. Och till det en sallad på machesallad, röd paprika och avokado.

När jag väl bestämt mig går det oftast bra. Om jag har handlat hem varorna, vill säga.

Nu närmar sig klockan halv tio och då skulle jag gå och lägga mig. *skyndar mig att proppa i mig resten av godiset*

Inte har jag hunnit med ens en bråkdel av alla bloggar jag ville läsa heller. Trist men jag har inte ork.

8 kommentarer:

  1. Korvstroganoff går minsann inte av för hackor! Om jag får bestämma så blir det ris till.

    Jag varken hinner eller orkar läsa alla bloggar jag vill heller på en ock samma kväll. Delar upp det lite under veckan istället.

    Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Hos Singelmamman med tonåringar blir det korvgryta imorgon. Med ris eller couscous tror jag. Och sallad till mig.

    SvaraRadera
  3. Å, va kul! Visst är det mysigt att laga mat tillsammamns med barnen!
    Man hinner prata med dom och dom brukar tycka mycket om att få vara med i köket! =)
    Mamma-tid är jättebra!

    Varm kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Titti: Ris. Varför tänkte jag inte på det? Det är ju mkt godare än makaroner...

    Singelmamman: Korv är ganska gott, helst stark korv förstås.

    Nilla: Godis! Gott igår, ångrar mig idag.

    Yvonne: Jättemysigt! Kvalitetstid.

    SvaraRadera
  5. Lät som en mysig stund me kidsen!! Det brukar va uppskattat bara man kommer igång...& att dom får bestämma..liiite!!!
    Godis är gott...har jag hört...
    Må bäst!! Kram A

    SvaraRadera
  6. Allvarligt talat, du har inte funderat på att köpa mat från Middagsfrid.se? Du får mat och recept för en vecka. Har en kollega som är jättenöjd. Ingen beslutsvånda...

    SvaraRadera
  7. BrunettA: Så mysigt! Riktigt roligt för både dem och mig.

    Tomas: När Middagsfrid inte bara levererar maten utan även lagar den, då ska jag anlita dem! : )

    SvaraRadera