lördag 13 augusti 2011

Jamen dåså

Maken är hemma, sen ett par timmar tillbaka. Torpet är sålt! Inga papper är skrivna ännu, men de har tagit hand på det. Vi ska skicka ner papper som de ska skriva under och så ska de betala in pengar på vårt konto. Eller något sådant.

Sen ska vi bara ro nästa affär i hamn. Köp av Farfars hus. Men det tar vi en annan dag.

Just nu är det fotboll på tv. Och med två fotbollsnördar i familjen är det högljutt värre lite titt som tätt. Primitiva läten och så. Usch.

Usch är också att jag är så förbannat uttråkad. Jag har tvättat och hängt tvätt och nu återstår nedplockning och vikning. Och jag kan inte tänka mig något tråkigare just nu. Det skulle vara att räkna matte i så fall.

Undrar om jag ska sätta mig för att skriva på boken? Då finns chans att tvätten blir vikt.
         .

1 kommentar: